Tuesday, August 28, 2012

Double line = Positive

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, sewaktu cuti berhari raya saya mendapat message daripada ex-student saya mengatakan beliau hamil. Gembira bila dapat membantu orang lain kerna saya sendiri pernah alami masalah sukar hamil setelah 4 tahun berkahwin [KLIK SINI]. Kali ini sudah 4 orang yang positif hamil setelah mengamalkan tips dan pengiraan ovulasi yang saya ajar (berbeza dengan apa yang kita pelajari di sekolah) [KLIK SINI]. Syukur Ya ALLAH, saya mohon agar semua wanita di luar sana dapat merasai nikmat mengandung dan melahirkan anak dari benih sendiri. Yang penting, perlu usaha dan ihktiar beserta tawakkal.

Jangan mudah mengaku kalah dan jadikan ayat 'takpelah', 'biarlah', 'tunggu dulu' sinonim di bibir kita. Selagi ada nyawa, teruskan berusaha. ALLAH hanya ingin menduga sejauh mana kita bersabar dan sejauh mana kita berusaha. Berdoa dan terus berdoa pada pencipta kerna hanya DIA yang mampu memakbulkan permintaan.

Saya bersyukur kerna ALLAH akhirnya memberi saya peluang memegang amanah sebagai seorang umi. Saya juga manusia biasa, pernah melalui episod kemurungan akibat tidak dikuriakan zuriat. Sebab itu saya harap agar tulisan saya ini mampu menaikkan semangat wanita di luar sana. Sepertimana entry saya sebelum ini dalam topik Dhuha [KLIK SINI] menyebut "Ada manusia, yang pabila berdoa pada ALLAH untuk mendapatkan sesuatu, ALLAH makbulkan,". "Ada juga manusia, yang pabila memohon sesuatu , ALLAH tidak makbulkan terus.  Tetapi ALLAH gantikan dengan yang lain sebagai jalan untuk dia mencapai apa yang dipohonnya itu".

Percayalah, setiap yang diaturkan untuk kita pasti ada hikmahnya! Bagi sang suami, jangan hanya menyalahkan isteri atau mengambil peluang untuk mencari pengganti jika isteri belum ada isi lagi, kerna soal kesuburan itu bergantung pada kedua-dua belah pihak iaitu suami-isteri.

p/s: Kalau ada yang ingin belajar pengiraan ovulasi boleh email saya : she_za2267@hotmail.com. Hanya untuk pasangan yang telah berkahwin sahaja ye! hehehe